Termék-visszaküldés, reklamáció
A termék-visszaküldésre, a klasszikus értelemben, nem értelmezhető a mi webshopunk (Internet boltunk) esetében. Ennek egyszerű oka az, hogy mi nem szállítunk terméket külső szolgáltató (futár) igénybevételével. A mi estünkben az áru átadás-átvétel személyesen történik. Ilyenkor a Vevő elállhat a webshopon rendelt termék átvételétől, ha nem találja azt megfelelőnek.
Tőlünk átvett termékek utólagos minőségi reklamációjára természetesen adott a lehetőség. Ehhez egyértelműen tőlünk kell, hogy származzon a termék és mint más termékek esetében, be kell mutatni a kifogásolt árut. Az alábbi esetek fordulhatnak elő:
- Feldolgozott, konyhakész terméket (bármilyen tartósítási eljárással, mint pl. szárítás, fagyasztás, befőzés stb.) vásárolt tőlünk - a terméket felbontott állapotban is visszahozhatja, de annak legalább 80%-os eredeti töltettel kell rendelkeznie eredeti csomagolásban. Ezen kívül a tárolás módját hitelt érdemlően be kell mutatnia (mikor vásárolta a terméket, hogyan tárolta azt felbontás előtt, hogyan tárolta azt felbontás után, mikor vette észre a minőségi problémát stb.)
- Palántát vásárolt tőlünk - Vásárlása esetén kérjük vegye figyelembe a következőt: Az általános 14 napos elállás lehetősége élő növényekre nem vonatkozik. Vásárlástól való elállásra, visszaküldésre nincs lehetőség (17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 5c pontja).
- Fel nem dolgozott terméket vásárolt tőlünk - a termék legalább 80%-át visszahozza mint hibás terméket és azt átadta nekünk. A minőségi kifogást a leadott terméken szemléltetni tudnia kell a Vevőnek. Célszerű a kifogást elektronikus levélben (email) azonnal (1-2 napon belül) jelezni. A fel nem dolgozott termékek esetében a tárolási idő korlátozott, ami általában 3-4 nap, hűthető termékek esetében kicsit több 4-5 nap. Ezek értelmében reklamációt 7 napon túl csak speciális esetekben tudunk elfogadni.
Mennyiségi reklamációt nem fogadunk el, mivel az áru átadásakor a Vevő is meggyőződik az átadott áru mennyiségéről és azt az áru kifizetésével elfogadta.
Jogos reklamáció esetén a hibás árut megkíséreljük hibátlannal pótolni (kicserélni). Sikertelen csere esetén a vételárat visszatérítjük.